5.5. Sisällön vaikutus markkinointiin

Tässä blogissa kerron esimerkkejä sisältömarkkinoinnin eri mahdollisuuksista. Sisältömarkkinointi lyhykäisyydessään tarkoittaa kohdesegmenttiä kiinnostavan ja arvoa tuottavan sisällön jatkuvaa tuottamista.

Kuten jo aikaisemmassa blogitekstissäni, niin tässäkin käytän esimerkki yrityksenäni LVI-alan yritystä. Valitsin pääpainoisesti Hyvinkäällä toimivan HomeMap Oy:n, jonka muut toimipisteet sijaitsevat Lahdessa, Tampereella, Kuopiossa sekä Seinäjoella.

Sisältömarkkinoinnin merkitys yritstoiminnalle

Sisältömarkkinoinnilla on merkittävä rooli yrityksen digitaalisessa markkinoinnissa. Luomalla aktiivisesti uutta, kiinnostavaa sisältöä, nostaa yritys sijoituksiaan jopa hakukoneiden algoritmeissa. Jotta markkinointi olisi onnistunutta, tuli sisältö löytyä jokaisesta kategoriasta ja mahdollisimman paljon. Mitä enemmän sisältöä, sitä enemmän huomiota ja asiakkaita.

Ohessa esimerkkejä HomeMapin kaltaiselle yritykselle sisältömarkkinointia varten:

Sisällön tyyppi
Esimerkiksi voisi olla:
Kilpailu (entertain)
Nettisivuilla/Facebookissa oleva kilpailu, jonka palkintona esimerkiksi ilmainen kartoituskäynti tai ilmastoinnin desinfiointi tms.
Kysely (entertain)
Nettisivuilla oleva kysely, jonka avulla voi arvioida oman tarpeensa esimerkiksi uuden ilmastointilaitteen ostoon tai huoltoon.
Asiakaskokemuksia (inspire)
Esimerkiksi video, jossa tyytyväiset asiakkaat kertovat kokemuksensa HomeMap Oy:n toiminnasta.
Kokemus/todistus palvelusta (inspire)
Jaettu alan lehdestä kirjoitus HomeMapista.
Ohje (educate)
Ohjeet ilmastointilaitteen huoltoon itse.
Tutoriaali (educate)
Työntekijöiden tekemä video kuinka vaihtaa ilmansuodattimet.
Artikkeli (educate)
Artikkeli sisäilman vaikutuksesta terveyteen.
Check-lista (convince)
Lista mitä jokaisella omakotitalonomistajalla pitäisi olla tiedossa ilmastointilaitteestaan.
Laskelma (convince)
Rahan säästö laskelma, kun siirtyy käyttämään ilmalämpöpumppua.
Raportti (convince)
Raportti vuosittaisista HomeMapin tekemistä ilmastointisaneerauksista.

Suosituksia

Jos sisältömarkkinoinnista haluaa tietää ja oppia lisää, suosittelen vahvasti Neil Patelin kirjoituksia ja videoita. Neil Patel on digitaalisen markkinoinnin ekspertti, Crazy Egg:in, Hello Barin sekä KISSmetricsin perustaja sekä hän auttaa yrityksiä, kuten Amazon, NBC, GM, HP sekä Viacom kasvattamaan tulostaa.


Lähteet
https://uudenkehittajatoiviainen.blogspot.com/2019/11/45-hakusanat-ja-avainsanat.html
https://www.homemap.fi/
https://www.entrepreneur.com/author/neil-patel

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti