Tässä blogissa kerron esimerkkejä sisältömarkkinoinnin eri
mahdollisuuksista. Sisältömarkkinointi lyhykäisyydessään tarkoittaa kohdesegmenttiä
kiinnostavan ja arvoa tuottavan sisällön jatkuvaa tuottamista.
Kuten jo aikaisemmassa blogitekstissäni, niin tässäkin
käytän esimerkki yrityksenäni LVI-alan yritystä. Valitsin pääpainoisesti
Hyvinkäällä toimivan HomeMap Oy:n, jonka muut toimipisteet sijaitsevat
Lahdessa, Tampereella, Kuopiossa sekä Seinäjoella.
Sisältömarkkinoinnin merkitys yritstoiminnalle
Sisältömarkkinoinnilla on
merkittävä rooli yrityksen digitaalisessa markkinoinnissa. Luomalla
aktiivisesti uutta, kiinnostavaa sisältöä, nostaa yritys sijoituksiaan jopa
hakukoneiden algoritmeissa. Jotta markkinointi olisi onnistunutta, tuli sisältö
löytyä jokaisesta kategoriasta ja mahdollisimman paljon. Mitä enemmän sisältöä,
sitä enemmän huomiota ja asiakkaita.
Ohessa esimerkkejä HomeMapin kaltaiselle yritykselle
sisältömarkkinointia varten:
Sisällön tyyppi
|
Esimerkiksi voisi olla:
|
Kilpailu
(entertain)
|
Nettisivuilla/Facebookissa
oleva kilpailu, jonka palkintona esimerkiksi ilmainen kartoituskäynti tai
ilmastoinnin desinfiointi tms.
|
Kysely
(entertain)
|
Nettisivuilla
oleva kysely, jonka avulla voi arvioida oman tarpeensa esimerkiksi uuden
ilmastointilaitteen ostoon tai huoltoon.
|
Asiakaskokemuksia
(inspire)
|
Esimerkiksi
video, jossa tyytyväiset asiakkaat kertovat kokemuksensa HomeMap Oy:n
toiminnasta.
|
Kokemus/todistus
palvelusta (inspire)
|
Jaettu
alan lehdestä kirjoitus HomeMapista.
|
Ohje
(educate)
|
Ohjeet
ilmastointilaitteen huoltoon itse.
|
Tutoriaali
(educate)
|
Työntekijöiden
tekemä video kuinka vaihtaa ilmansuodattimet.
|
Artikkeli
(educate)
|
Artikkeli sisäilman
vaikutuksesta terveyteen.
|
Check-lista
(convince)
|
Lista mitä
jokaisella omakotitalonomistajalla pitäisi olla tiedossa ilmastointilaitteestaan.
|
Laskelma
(convince)
|
Rahan
säästö laskelma, kun siirtyy käyttämään ilmalämpöpumppua.
|
Raportti (convince)
|
Raportti
vuosittaisista HomeMapin tekemistä ilmastointisaneerauksista.
|
Suosituksia
Jos sisältömarkkinoinnista haluaa tietää ja oppia lisää, suosittelen vahvasti Neil Patelin kirjoituksia ja videoita. Neil Patel on digitaalisen markkinoinnin ekspertti, Crazy Egg:in, Hello Barin sekä KISSmetricsin perustaja sekä hän auttaa yrityksiä, kuten Amazon, NBC, GM, HP sekä Viacom kasvattamaan tulostaa.Lähteet
https://uudenkehittajatoiviainen.blogspot.com/2019/11/45-hakusanat-ja-avainsanat.html
https://www.homemap.fi/
https://www.entrepreneur.com/author/neil-patel
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti